Continuïteit en groene energie
Clean Energy schiet HEM-klanten te hulp
Clean Energy heeft per 12 december 2024 het klantenbestand van energieleverancier HEM overgenomen. Door het verlies van de ACM leveringsvergunning van HEM heeft Clean Energy direct actie ondernomen om ervoor te zorgen dat de klanten van HEM hun energieonafhankelijkheid behouden.
Laatste update: 09/12/2024
Doordat Clean Energy de klanten van HEM heeft overgenomen zijn deze klanten verzekerd van de continuïteit van hun leveringsovereenkomst voor groene stroom en/of aardgas tegen de door hen overeengekomen voorwaarden.
HEM klanten zijn bij Clean Energy verzekerd van 100% groene stroom en/of aardgas, geleverd volgens de bestaande afspraken.
Wij begrijpen dat deze verandering onverwacht kan zijn. Daarom zorgen wij ervoor dat de overgang soepel en zorgeloos verloopt, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over uw energielevering.
Wat kunt u als nieuwe klant van Clean Energy verwachten?
- Garantie op energielevering: Uw levering van groene stroom en/of aardgas blijft zonder onderbreking doorgaan.
- 100% duurzaamheid: Clean Energy levert 100% stroom die volledig duurzaam is opgewekt uit bronnen zoals zon en wind en/of aardgas.
- Persoonlijke service: Onze klantenservice staat klaar om al uw vragen te beantwoorden en u te ondersteunen waar nodig.
Deze uitbreiding versterkt onze missie om de energietransitie te versnellen. Met trots verwelkomen wij de klanten van HEM bij Clean Energy en kijken wij uit naar een langdurige samenwerking waarin duurzaamheid en betrouwbaarheid centraal staan.
Heeft u vragen? Bekijk hieronder de meest gestelde vragen of neem contact op met onze klantenservice via service@cleanenergy.nl.
Veelgestelde vragen voor HEM klanten.
Per 12 december 2024 neemt Clean Energy de energielevering van de klanten van HEM over. Dit betekent dat uw huidige contractvoorwaarden, inclusief tarieven en looptijden, ongewijzigd blijven. Clean Energy zal uw energielevering voortzetten zoals u dat gewend bent, zonder dat u hiervoor actie hoeft te ondernemen.
Wilt u op een later moment alsnog overstappen? In de eerste 30 dagen na de overstap kunt u kosteloos overstappen naar een andere energieleverancier.
Heeft u vragen over uw eindafrekening of facturen van HEM tot 12 december 2024? Dan kunt u daarvoor terecht bij HEM. Vanaf 12 december 2024 staat Clean Energy voor u klaar om u verder te helpen.
Wij begrijpen dat dit een onverwachte verandering is. Daarom doen wij er alles aan om uw energielevering soepel voort te zetten
Uw energielevering blijft ononderbroken en verloopt vanaf 12 december via Clean Energy, onder dezelfde voorwaarden als uw eerdere contract bij HEM. Heeft u aanvullende vragen? Neem gerust contact op met onze klantenservice.
Nee, de overstap wordt volledig voor u geregeld. U ontvangt een bevestigingsmail met alle voorwaarden en informatie over uw contract.
- Heeft u een slimme meter? Dan lezen wij uw meterstanden automatisch uit.
- Heeft u geen slimme meter? U ontvangt van ons een e-mail met het verzoek om uw meterstanden door te geven.
Ja, alle openstaande facturen en uw eindafrekening blijven uw verantwoordelijkheid richting HEM. HEM zal een eindnota opmaken voor uw verbruik tot 12 december 2024.
Bij vragen over facturen of betalingen kunt u contact opnemen met HEM. Clean Energy heeft geen toegang tot deze gegevens.
U ontvangt binnenkort een e-mail met inloggegevens voor uw persoonlijke MijnCE-account. In dit account vindt u alle details over uw contract, tarieven en voorschotten.
Uw voorschot wordt gebaseerd op uw historisch energieverbruik, zoals doorgegeven door uw netbeheerder. Het exacte bedrag staat vermeld in de bevestigingsbrief die u van ons ontvangt.
Wilt u uw voorschot aanpassen? Neem contact op met onze klantenservice; we helpen u graag.
- Het voorschot voor januari 2025 wordt omstreeks 27 december 2024 afgeschreven als u automatische incasso gebruikt.
- Voor december 2024 brengen wij geen voorschot in rekening.
- Geen automatische incasso? Dan ontvangt u rond 12 december een factuur via e-mail, die u zelf kunt betalen.
- Heeft u een slimme meter? Dan worden uw meterstanden automatisch uitgelezen en doorgestuurd naar HEM en Clean Energy.
- Heeft u geen slimme meter? Dan ontvangt u van ons een e-mail met het verzoek om uw meterstanden handmatig door te geven.
Het is belangrijk dat u uw meterstanden tijdig doorgeeft, zodat HEM een correcte eindafrekening kan maken en Clean Energy een juiste start maakt.
Onze klantenservice is bereikbaar:
- Telefoon: 085-0645990
Werkdagen: 09:30 - 12:30 uur en 13:00 - 16:00 uur - E-mail: service@cleanenergy.nl
Clean Energy en HEM hebben ACM erin gekend dat partijen met elkaar in gesprek waren over de overname van de klantenportefeuille. ACM heeft als toezichthouder de taak om toe te zien op leveringszekerheid waaronder ook de financiële weerbaarheid van Clean Energy valt. ACM is niet betrokken geweest bij het onderhandelingsproces.